gezond afvallen

Zijn er mogelijkheden om gezond af te vallen?

Ben jij van plan aan je gewicht te werken, maar dit op een gezonde manier te doen? Gezond afvallen is altijd de beste keus als het aankomt op het volgen van een dieet! Maar hoe kun je dit dan het beste doen, en wat kan je vooral beter niet doen? Als je hier benieuwd naar bent, lees dan snel verder.

gezond afvallen

Schrap het ongezonde voedsel

Maak jij je momenteel schuldig aan snacken? Dan ben je niet de enige. Wanneer je aan de slag gaat met gezond afvallen is het belangrijk om het voedsel waar weinig voedingsstoffen in zitten (en vaak wel veel calorieën en vet) te laten staan. Dit is vaak het moeilijkste gedeelte van afvallen omdat je lichaam behoefte heeft aan deze snacks.

Kies voor gezonde alternatieven

Nu je jouw favoriete snacks aan de kant laat staan, zul je deze eet-momentjes missen. Om dat tegen te gaan, kun je dit het beste vervangen met een gezonde snack. Een goed voorbeeld is het eten van snack wortels met een hummus dip, een stuk gezonder dan een zak chips natuurlijk! Eet je momenteel cruesli met chocola in de ochtend? Bekijk dan ook daar eens de gezonde varianten zonder chocola en met weinig suiker van. Het zijn de kleine aanpassingen die het grote geheel maken.

Vergeet niet te hydrateren

Naast het aanpassen van jouw voedingspatroon, is het ook belangrijk dat je genoeg vocht binnenkrijgt. En dan hebben we het natuurlijk niet over cola. Gemiddeld heeft een mens 2 liter water per dag nodig, dit kun je door de dag heen drinken. Vind je dit saai of niet lekker? Probeer jouw water dan wat meer smaak te geven met een limoentje, of bijvoorbeeld te kiezen voor water met prik voor de variatie!

Vergeet niet te sporten

Wanneer we het hebben over gezond afvallen, kunnen we het begrip sporten niet wegdenken. Zoals veel mensen weten in beweging het belangrijkste onderdeel wanneer je van plan bent om af te vallen en in shape te komen. Ook komt dit jouw conditie ten goede.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *